سومین دوره انتخابات هیئت مدیره و بازرسان کانون ناشنوایان ماکو

سومين دوره انتخابات اعضاي هيئت مديره و بازرسان كانون ناشنوايان شهرستان ماكو

روز پنج شنبه  مورخه 30/4/90 به همّت جوانان و با هماهنگي هاي قبلي ، مجمع عمومي كانون ناشنوايان شهرستان ماكو به منظور انتخاب اعضاي هيئت مديره و بازرسان جديد كانون ناشنوايان با حضور معاونت محترم فرماندار ، كارشناس بهزيستي ، نماينده كانون ناشنوايان استان ، جمعي از ناشنوايان عضو كانون و صدا و سيماي شهرستان ماكو در محل كانون  برگزار گرديد.

در ابتداي مراسم با تلاوت آيات قرآن كريم توسط خانم جليل زاده ،  معاونت محترم فرماندار جناب آقاي شيرزاده ضمن خوش آمدگويي از ميهمانان ، به وجود مشكلات ناشنوايان از جمله : اشتغال ، مسكن ، ازدواج ايراد نمودند و برضرورت رفع مشكلات عزيزان ناشنوا توسط دستگاههاي دولتي تاكيد داشتند. سپس آقاي شهبازپور كارشناس محترم توانبخشي بهزيستي ماكو در خصوص ارائه ي خدمات توانبخشي به ناشنوايان از جمله باطري ، سمعك و چگونگي مديريت مالي كانون ناشنوايان به ايراد سخنراني پرداختند و سپس آقاي يعقوب كوهي نماينده و رئيس كانون ناشنوايان استان  ضمن تشكر از حضور مسئولين و حاضرين محترم ،از زحمات آقاي صفر علي داداشخاني ، سجاد بهرامي نازكي و رحيم عباس زاده كه متحمل چالشهاي فراواني در دوران هيئت مديره خود داشته اند  قدرداني نمودند وهمچنين انتصاب آقاي بهرامي به عنوان رئيس هياُت ورزشي ناشنوايان شهرستان ماكو را به حاضرين تبريك گفته و موفقيت ورزشي ناشنوايان شهرستان ماكو را از خداي متعال مسئلت نمودند.و درپايان نيم سكه ي بهار آزادي توسط معاونت محترم فرماندار و يك دستگاه ماشين فرش شويي توسط نماينده ي كانون به رئيس سابق كانون ناشنوايان شهرستان ماكو جناب آقاي صفر علي داداشخاني اهدا نمودند.سپس برنامه انتخابات شروع و نتايج حاصله از انتخابات به شرح ذيل مي باشد:

اعضاي هيئت مديره

1-  آقاي سجاد بهرامي نازكي         به سمت  رئيس كانون ناشنوايان شهرستان ماكو

2-  آقاي احسان اسماعيلي            به سمت   نائب رئيس كانون ناشنوايان شهرستان ماكو

3-  آقاي رحيم عباس زاده               به سمت   خزانه دار كانون ناشنوايان شهرستان ماكو

4-  خانم سكينه جليل زاده             به سمت      عضو اصلي كانون ناشنوايان شهرستان ماكو

5-  خانم رقيه آقابابا زاده                 به سمت      عضو اصلي كانون ناشنوايان شهرستان ماكو

6-  آقاي ياسين آقاياري                 به سمت        بازرس اصلي كانون ناشنوايان شهرستان ماكو          

 اعضاي علي البدل

7-  عباس حيدر زاده                   عضو علي البدل

8-  بهمن حسين پور                   عضو علي البدل    

9-  رضا علي پور                       بازرس علي البدل

در پايان با پذيرايي شيريني و ناهار از ميهمانان عزيز برنامه خاتمه يافت.         

ادامه دارد... 

                                   

گزارش کوتاهی از فعالیت های انجام شده توسط کانون ناشنوایان ماکو

گزارشی کوتاه از عملکرد کانون ناشنوایان شهرستان ماکو

کانون ناشنوایان ماکو در تاریخ9/5/85 با شماره پروانه4790/4 و شماره ثبت  486با همت و تلاش 7 تن از ناشنوایان توانا و فعال در شهرستان ماکو تشکیل و با اختصاص محلی در خیابان طالقانی به فعالیت پرداخت.

این محل بعد از مدتی تبدبل به محلی امن جهت اجتماع ناشنوایان محروم شهرستان و رفع مشکلات اجتماعی فرهنگی و حقوقی آنان گردید و در این راستا مسئولین در جهت رفع تمامی مشکلت  ناشنوایان اعم از رفتاری گفتاری و .......تلاش گسترده ای داشته اند.داشتن تعداد زیادی محصل در سطح دبیرستان که با تشویق مسئولین ادامه تحصیل میدهند و دانشجویان فعال و ممتاز از افتخارات کانون ناشنوایان میباشد.

اهم فعالیتهای کانون ناشنوایان ماکو با وجود محدودیت و عدم پشتیبانی ارگانها و بصورت خودکفا عبارتند از:

1-برگزاری همایش کم نظیر سراسری دانشجویان سرتاسر کشور به مدت 4 روز از تاریخ15/5/87الی18/5/87که با اندکی کمک مالی از طرف شهرداری و خیرین مدرسه ساز و با همکاری معنوی ارگانها صورت گرفت و کانون در این همایش با توجه به سیل خانمان بر انداز مبلغ 000/000/100ریال هزینه نمود.

2برگزاری کلاسهای آموزش زبان فارسی و انگلیسی جهت علاقمندان ناشنوا با وجود محدودیت در مکان کانون جهت برگزاری کلاس از راهرو کوچک دفتر استفاده میکند.

3-برگزاری کلاسهای زبان آموزی و گفتاری جهت ناشنوایانی که قادر به صحبت نمی باشند.(در محل راهرو)

4 برگزاری کلاسهای آموزش معرق کاری  به صورتی که شرکت کنندگان اکنون در حال ساخت تابلو میباشند که به زودی به صورت نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته خواهد شد.(در محل انباری کوچک در پشت دفتر کانون)و در این راستا باید از همکاری خالصانه و بی شائبه آقای کاوه پناهی تشکر نمود که بدون هیچ چشم داشتی آموزش ناشنوایان را عهده دار گردیدند.

5-آماده نمودن گروه های مختلف سرود و نمایش جهت اجرای برنامه های مختلف که همشهریان عزیز شاهد اجرای یک نمونه از آن در  همایش سراسری ومدرسه استثنائی امید ماکو بوده اند

6-پرداخت کمک هزینه زندگی به تعدادی از ناشنوایان و اسکان دادن آنان.

7-پرداخت کمک هزینه درمان برای بیماران ناتوان.

8-تهیه سمعک برای ناشنوایانی که قادر به پرداخت هزینه گران تهیه و تعمیر نمی باشند

9-تهیه باطری سمعک و در اختیار ناشنوایان قرار دادن آن.

10-تهیه کامپیوتر و سایر ملزومات کانون با هزینه خود کانون.و باز کردن سایت کانون ناشنوایان جهت اعلام مشکلات و اخبار کانون ناشنوایان ماکو .

11-اقدام جهت دریافت زمین برای ساخت محل مناسب برای کانون که برغم تلاشهای گسترده تاکنون توفیقی حاصل نگردیده.

12-پرداخت کرایه و هزینه های کانون ناشنوایان از طریق جمع آوری کمکهای مردمی.

و بیاری خداوند در صورت یاری مادی و معنوی همشهریان عزیز و توانمند و پشتیبانی آنان کانون ناشنوایان در جهت ایجاد اشتغال برای بیکاران تلاش های شبانه روزی داشته و دارد.

عزیزان خیر میتوانند کمکهای مالی خود را با شماره حساب0101014199005نزد بانک صادرات شعبه طالقانی به دست عزیزان ناشنوا برسانند و کانون ناشنوایان از پذیرائی همشهریانی که علاقمند به آشنایی با کانون و محیط آن و ناشنوایان میباشند خوشحال و مفتخر خواهد بود.

                                                                                                    گزارشگر :خانم موسوی

اطلاعیه

اطلاعیه

کانون ناشنوایان شهرستان ماکو در نظر دارد دومین همایش تجلیل از دانشجویان ناشنوای سراسر کشور را درشهرستان ماکو برگزار نماید . برای اطلاع بیشتر به سایت  دانشجویان ناشنوا مراجعه نمائید.

آدرس سایت : www.deaf-collegian.blogfa.com

و یا می توانید آدرس کانون ناشنوایان یا انجمن خانواده ناشنوایان محل سکونت خود را تا تاریخ 30 / 3 / 87 در پایین مطالب (نظرات)  و یا به آدرس پست الکترونیکی sajjad_bahrami2003@yahoo.com ارسال نمایید .تا بخشنامه از طرف کانون ناشنوایان ماکو برایتان پست شود.

با تشکر      

 

پیام تسلیت

پروردگارا: تنها تویی پایدار و ما بازگشت به سوی توایم

در فصل بهار ......

           بهاری زیبا ، طبیعت خرم ، زندگی خندان ولی .....

                    در فقدان عزیزی گرانقدر و مهربان به سوگ می نشینیم و به یادی او می تپیم .....

 با نهایت تاسف و تاثر در گذشت انسانی دلسوز ، برادری تلاشگر، معلمی مهربان مهندس محمد سعیدی رئیس سابق  کانون ناشنوایان خراسان رضوی و مسئول نشریه شکست سکوت را تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزدمنان برای آنمرحوم  رحمت واسعه و برای همسر عزیزش ، فرزندان چشم امیدش و خانواده محترمش وبه جامعه  ناشنوایان خراسان  رضوی و کشور صبر و شکیبایی از درگاه احدیت خواستاریم.

                                                                                      کانون ناشنوایان شهرستان ماکو

واگذاری ساختمان به انجمن خانواده ناشنوایان آ.غربی

بسمه تعالی

سپای خدای عزوجّل که به ما توفیق توانایی داد تا بجوئیم ، بیابیم و بنگاریم .هئیت مدیره انجمن خانواده ناشنوایان استان آذربایجانغربی پس از تلاشهای فراوان توانستند از شهرداری ارومیه ساختمان 3 اتاقه دارای آبدارخانه و سرویس بهداشتی واقع در خیابان شهید منتظری ، سه راه باکری ساختمان سابق فضای سبزشهرداری را برای انجام امورات ناشنوایان ودفتراداری خود بگیرند . ساختمان فوق نه تنها با موافقت شهرداری بلکه بنابه دستور استاندارمحترم  و طی نامه ای از سوی شورای اسلامی شهر ارومیه در اختیار انجمن قرار گرفت . در پایان بنده قبل از هرچیز از زحمتهای بی شائبه برادرارجمند حبیب محمدی و تنی از همکارانش  و عنایات استاندارمحترم و شورای اسلامی شهرارومیه (سرکارخانم نیره چناقلو) و شهرداری محترم (جناب آقای بازیان )که به قشرناشنوا توجهی ویژه ای داشته و دارند از صمیم قلب سپاسگذاری کرده و امیدوارم شاهد حمایت های همه جانبه آنان در خصوص رفع مشکلات ناشنوایان گامهای اساسی برداشته و زندگی آنان را از توفیقات الهی مقرون گردد .

                                                                              با احترام وافر

                                                                        سجاد  بهرامی نازکی

تسلیت

 

شرح عکس : باغچه بان و همسرش صفیه میربابایی و فرزندانشان ثمین و ثمینه در کنار کودکان کودکستان باغچه اطفال، تبریز

با خبر شدیم  که فرزند ارجمند استاد جبار باغچه بان ( ثمین باغچه بان ) در آخرین روزهای سر زمستانی چشمان زیبای خود را از این دنیا بست . در گذشت این بزرگوار را به خانواده و ناشنوایان عزیز تسلیت عرض گفته و برای بازماندگان صبروشکیبایی را از خداوند مسئلت می نماییم.

                                                                        کانون ناشنوایان ماکو

 

آغاز سال نو و تبریک به ناشنوایان

بنام خداوند بخشنده مهربان

خداوند یکتا را سپاسگزارم  که سالی پر برکت را پشت سر گذاشته و تلاشهای بی دریغ همکارانم در جهت اعتلای فرهنگ و زندگی  ناشنوایان فراهم نمودند صمیانه تشکر کرده و اینک آغاز سال نو و شکفتن بهار طبیعت و سرآغاز فصلی نو برای ناشنوایان وهمکارانم در زندگی را با بهترین آرزوها و شاد باش گفته و امیدوارم باردیگر ناشنوایان دست دردست هم داده تا در سال نو بتوانیم زندگی ناشنوایان را شکوفا کنیم و خواسته های آنان را با تلاشهای مسولان محترم کانون ها فراهم شود . انشالله

فرار رسیدن اربعین حسینی

   « بسم رب الحسين »

اربعين حسيني

اگر عاشورا روز "آتش" بود ، اربعين روز "آب" است .
اگر عاشورا
روز "فراق" بود، اربعين روز "وصال" است.
اگر عاشورا "افتادن"بود، اربعين "برخاستن"است .
اگر عاشورا "نقطه" بود، اربعين "راه" است.
اگر عاشورا"تکليف"بود، اربعين "تاکيد" است.
اگر عاشورا"رفتن"بود، اربعين "بازگشتن"است.
اگر عاشورا"ريزش" بود، اربعين "رويش"است .
اگر عاشورا "قطره"بود ، اربعين "دريا"ست.
اگر عاشورا نداي"هل من ناصرينصرني" داشت ، اربعين فريادهاي "لبيک "دارد.
اگر عاشورا "سرخ"بود، اربعين ....هم "سرخ" است .
زمين و زمان هميشه "سرخ" است.
اگر عاشورا  "بدنهاي قطعه قطعه" داشت ، "تب" داشت ، "سيلي" داشت ، "تازيانه" داشت
اگر عاشورا "ثار" داشت ،............

درک متقابل ناشنوایان یکدیگر و فرارسیدن سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گرامی باد.

بسم الله الرحمن الرحیم

 

درک متقابل و شناخت مشکلات یکدیگر

 

خداوند همواره در قلب ماست ، اگر این جمله را عمیقا" باور کنیم آنوقت حسن اعتمادی شگرف تمامی وجودمان را پر می کند. مدتی  در اندیشه هستم که چرا ناشنوایان در جامعه از حق طبیعی خود محروم هستند، و چرا یکد یگر را به خوبی درک نمی کنند؟ بنده  بیش از 10 سال در کنار ناشنوایان زندگی می کنم و هستم . آیا تا بحال به مشکلات خود و ناشنوایان نگاه کرده اید؟اگر پاسخ شما مثبت باشد، این سوال پیش میاید: سالهاپیش ناشنوایان اظهار می کنند: ما ناتوانی نیستیم ، می توانیم هر کاری را بکنیم بجز شنیداری .... آیا این جمله واقعیت است یا نه ؟ به نظر من سخن گفتن واقعیت ندارد،اگر می خواهیم به قعله های  اوج تعالی برسیم یعنی دستیابی به استقلال اجتماعی و رسیدن به مقاطع عالی باید یکدیگربه ایمان قلبی و راسخی  در عمل وهمچنین حفظ ارتباط صمیانه با دوستان و ناشنوایان داشته باشیم. سخن آخر بنده توصیه ای برای خوانندگان و ناشنوایان عزیز این است که با عزم و اراده قلبی وهر توانی که خداوند در وجودتان ودیعت نهاد آن را در راه خدمت رسانی هر چه بهتر شدن وضع ناشنوایان چه مادی و چه معنوی بکار گیرند. بنده نیز با با یاری خداوند متعال ، به همت و یاری شما عزیزان بتوانم خدمتی ارزنده برای ناشنوایان داشته باشم، باشد که  انشاالله روزی خواهیم دید هم زندگی ناشنوایان را نورانی کرده و هم افق های دقیق تری و وسیع تری بر روی  تلاشگران خواهد شد.

 

                                                                         سجاد بهرامی نازکی

 

                                             نائب ریس انجمن خانواده ناشنوایان استان آذربایجانغربی

                                                         مدیر عامل کانون ناشنوایان شهرستان ماکو

 

ماه محرم ماه خون پیروزی بر شمشیر

                                                بسم الله الرحمن الرحيم

ماه محرم

 محرم ماه ايثار و از جان گذشتگي است ماه عشق وشور و فرياد است ماه سرافرازي برفراز نيزه هاست ماه آميختن بت خون و آميختن عشق است سلام بر حسين .

                            عالم همه قطره اند و درياست حسين

                                         خوبان همه بنده اند و مولاست حسين

                            ترسم كه شفاعت كند از قاتل خويش

                                              از اين پس كه كرم دارد و آقا ست حسين

 

برخيزيد و جامه برتن كنيد اي عزيزان حسين           ماه محرم رسيد ، همه عاشق حسينيم

 فرارسيدن ماه محرم و ايام شهادت امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) را به همه ناشنوايان عزيز و خانواده محترمتان تسليت عرض مي كنيم.